Skip to main content

בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך כי יותר ויותר מחלוקות בין זוגות הנמצאים בהליכי גירושין, באים על פתרונם באמצעות הליכי גישור. הליכי הגישור נשענים למעשה על תיווך של צד שלישי מקצועי שהינו ניטראלי. בעזרתו מצליחים בני הזוג להגיע למצב של הסכמים הדדיים בצורה מכובדת והוגנת. כך כל אחד מהצדדים נהנה מהתנאים הטובים ביותר עבורו.

הגישור מהווה כיום אלטרנטיבה על פני ההליכים שנידונים בבתי המשפט. באופן כזה ישנה הידברות וקיימת הקשבה של הצדדים בעזרתו של המגשר שהוא למעשה אינו מעורב ואינו קשור לצדדים.

המגשר למעשה מעניק לכל אחד מהצדדים להשמיע את בקשותיו תוך שהוא נותן להם כלים להבין טוב יותר זה את זה. הוא גם מסייע בהעלאת הצעות יצירתיות לצורך פתרון הבעיות על מנת שהמעורבים כולם יהיו שבעי רצון.

מהם היתרונות של הליך הגישור? ומתי גישור גירושין הינו פתרון טוב?

הליכי הגישור בגדול נועדו על מנת לקצר את ההליכים ולחסוך בעלויות ולאפשר לבני זוג החפצים בכך, לסגור ביניהם את כל העניינים לפני הגירושין בלי למשוך את העניין יתר על המידה. כאשר פונים אל בית המשפט לצורך פתירת מחלוקות, עשוי העניין כולו לארוך זמן רב. ההמתנה מורטת העצבים לא תעשה טוב עם כל הסיפור. היחסים בין בני הזוג רק יעכירו עם הזמן החולף. מעבר לכך, מדובר בהליכים יקרים מאוד גם מבחינה כספית.

הגישור לעומת זאת נעשה במספר פגישות רצופות ובעלויות סבירות לחלוטין שאלו אף מתחלקים בין שני הצדדים.

מלבד זאת חשוב לזכור. הדיונים בבית המשפט נקבעים בהתאם למועדים המתאימים והנוחים למערכת המשפטית. הגישור לעומת זאת מותאם על פ הזמנים של בני הזוג כאשר הם יוכלו לבחור את העיתוי המתאים בחינתם.

מעבר לכך, הגישור בשונה מההליכים המתרחשים בבית המשפט הוא יעיל גם בגלל העובדה כי בתהליך הגישור נעשים מאמצים לפתור גם בעיות רגשיות, בעיות נפשיות ובעיות כלכליות. שלא כמו בבית המשפט, שם אפשר לפתור את המחלוקות אך רק בהיבט החוקי שלהן.

פגישת ייעוץ 

לא מתחילים הליך משפטי מבלי שבדקתם את זכויותיכם, להבין מה עומד לפניכם ובראש ובראשונה לבנות תכנית פעולה ממוקדת ואישית. לתיאום פגישת יעוץ פנו למשרדנו על ידי מילוי פרטים בטופס או בטלפון 050-992-9428

    פגישת ייעוץ 

    לא מתחילים הליך משפטי מבלי שבדקתם את זכויותיכם, להבין מה עומד לפניכם ובראש ובראשונה לבנות תכנית פעולה ממוקדת ואישית. לתיאום פגישת יעוץ פנו למשרדנו על ידי מילוי פרטים בטופס או בטלפון 050-9929428

      גישור גירושין ומחלוקות עבר

      כמעט ואין בני זוג שמגיעים אל הגירושין כשהם תמימי דעים. נכון שהגירושין מבחינתם הוא לרוב רצון משותף, אך מעבר למכנה המשותף היחיד הזה שעומד ביניהם, אין עוד דבר שהם מסכימים עליהם. לרוב יהיו ביניהם וויכוחים על כל נושא כמעט. ריבים ומחלוקות על ההתנהלות, על הרכוש, על החובות כמובן על הילדים אם הם כבר הספיקו להיוולד אל תוך המצב הזה.

      יש מקרים אשר בהם מדובר על מחלקות שכבר מלוות את בני הזוג שנים רבות וארוכות והם לא הצליחו אף פעם להגיע לידי פשרה בעניין.

      גם במקרים הללו, אשר בהם נראה כי אין כמעט מוצא מהפלונטר שנוצר בין הצדדים, עדיין אפשר יהיה להוביל את בני הזוג למהלך של גישור שיהיה מקובל על שניהם והודות לכך הם יוכלו לצאת לדרך חדשה והם יגיעו תמימי דעים אל הגירושין.

      למי עוד מתאימים הליכי הגישור?

      חשוב לדעת. הליכי הגישור לא נועדו אך ורק לזוגות העומדים לפני גירושין.

      הם מתאימים מאוד גם לתחומים נוספים ושונים. כמו לדוגמא –

      • גישור עסקי – לא פעם קורה ופורצת מחלוקת בין שותפם עסקיים. היריבים לא מצליחים ליישב ביניהם את המריבה והם לא מצליחים להגיע לפתרון שיהיה מקובל על שניהם. מבחינתם המוצא האחרון והיחיד הוא פירוק השותפות. במקרים מעין אלו עשוי מגשר לפתור את הבעיה ולהחזיר את השותפים לשולחן אחד.

      הגישור העסקי מתאים גם למקרים של מחלוקות הנוצרות מול ספקים מול לקוחות, מול עובדים, מחלוקות בגין רכישה של מוצרים פגומים כמו גם הסכמי עבודה מול עובדים וכן הלאה.

      • גישור משפחתי – מלבד גישורי גירושין, יש גם מקרים אשר בהם יהיה צורך בגישור משפחתי בשל סכסוכים בין אחים. אם זה בשל חלוקת ירושה ואם זה בחלוקת נכסים וקרקעות. זה עשוי לקרות גם במקרים של החזרי הלוואות וכדומה.
      • גישור שכנים – שכנות מהווה בהרבה מאוד מקרים עילה למחלוקת ולבעיות. את הבעיות הללו אפשר לפתור בעזרת גישור. לדוגמא במקרים של שימוש ברכוש משותף, ביצוע שיפוצים שגורם להפרעות לשכנים מפגעי רעש, פגיעה בצנעת הפרט, כיסוי עלויות במקרים בהם יש צורך בביצוע שיפוצים או תיקונים וכן הלאה.

      מיהו המגשר שלכם?

      על מנת לבחור מגשר מומחה, חשוב לבדוק היטב מיהו אותו מגשר ומה הרזומה שלו.

      היות וכדי להיות מגשר לא צריך יותר מידי. מספיק ללמוד את כל הנושא הזה לעומק ולהפוך תוך זמן קצר למגשר מומחה. אז יכול להיות רואה חשבון שהחליט לעשות הסבת מקצוע ולמד את תחום הגישור וזה גם יכול להיות עורך דין לענייני משפחה. את מי תעדיפו לקחת כמגשר? ברור שאת איש המקצוע שיש לו התמחות גם מבחינה משפטית בכל התחום הזה של ענייני משפחה.

      על כן, לפי שאתם סוגרים עם מגשר זה או אחר, בדקו מה עוד הוא מביא אתו בעבודתו כמגשר. האם הוא מכיר את כל התחום הזה של גירושין מזוויות נוספות?

      רק אם תהיו משוכנעים שיש לו את ארגז הכלים המורחב לצורך הטיפול בבעיה שלכם ובתיק הספציפי שלכם, תוכלו להתקדם הלאה וללכת על גישור בעזרתו.

      שיטות של מגשרים

      למגשרים יש שיטות עבודה שהם מפתחים עם הזמן. לא כל שיטה תתאים לכל זוג מעבר לכך, יש הרבה מקרים אשר בהם אין שיתוף פעולה מצד שני בני הזוג כאשר צד אחד רוצה בכל מאודו לסיים את הסכסוך באמצעות גישור והצד השני מסרב לכך. או אז, חשוב יהיה לפנות אל מגשר שמציע שירותי גישור מותאמים למקרים מהסוג הזה.

      יש בהחלט מענה גם למקרים כאלה כאשר הודות לגישור מצליחים בסופו של דבר שני הצדדים להגיע להסכם שיהיה מקובל על שניהם.

      עורכת דין נומי יצחק הררי – המגשרת שעונה על כל הדרישות

      מחפשים מגשרת מומחית שתעשה סדר ביניכם? לא רוצים להתפשר על גישור שהוא פחות ממקצועי ומושלם? עורכת דין נומי יצחק הררי היא הכתובת שלכם.

      מגשרת שיש לה גם את ההכשרה כעורכת דין, יש לה גם את ההיכרות הקרובה עם כל התחום של העבודה הסוציאלית וכמובן גם את אומנות הגישור. המכלול הזה בהחלט מוביל לגישור איכותי ומוצלח כאשר הודות לכך מצליחים זוגות רבים להגיע להסכמים מסודרים. אלו חוסכים מהם המתנה ממושכת להכרעות של בית הדין או בית המשפט והם פנויים להמשיך בדרכם.

      פגישת ייעוץ 

      לא מתחילים הליך משפטי מבלי שבדקתם את זכויותיכם, להבין מה עומד לפניכם ובראש ובראשונה לבנות תכנית פעולה ממוקדת ואישית. לתיאום פגישת יעוץ פנו למשרדנו על ידי מילוי פרטים בטופס או בטלפון 050-992-9428

        פגישת ייעוץ 

        לא מתחילים הליך משפטי מבלי שבדקתם את זכויותיכם, להבין מה עומד לפניכם ובראש ובראשונה לבנות תכנית פעולה ממוקדת ואישית. לתיאום פגישת יעוץ פנו למשרדנו על ידי מילוי פרטים בטופס או בטלפון 050-9929428

          עו"ד נומי יצחק הררי

          גישור משפחתי, לשכת עורכי הדין. תואר ראשון במשפטים, LL.B ,אוניברסיטת ת"א. תואר שני M.A עם תזה בעבודה סוציאלית קלינית, אוניברסיטת בר- אילן. תואר ראשון B.A בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר- אילן.

          השאר/י תגובה